close

happy face  

今天要分享的俗諺是Happy is he who is content,中文可以翻成「知足常樂」。

上次我們討論到形容詞句型,今天要延續上次討論,繼續分享形容詞得句型。

 


 

 

句型二、be + 形容詞 + 介係詞 + 受詞

 

l   be eager for (something) 渴望某事

 

She is eager for knowledge

她渴望獲得知識。

 

l   kind to (someone) 對某人和善

 

He is kind to his students.

他對學生很和善。

 

You should be kind to your parents.

你應該對父母和善。

 

l   be sorry for 為~感到惋惜,因~而抱歉

 

He has had a miserable childhood; I am sorry for him.

他童年悲慘;我為他感到難過。

 

I am sorry for what I have done to you.

對於我向你作的一切,我感到抱歉。

 

l   be grateful (or thankful) to (somebody) for (something) 因某事感謝某人

 

 

「更多英文學習:QQ English

 


 

I am grateful to my son for his teaching me a lesson about life.

我兒子教了我關於人生的一課,我很感謝他。

 

l   be responsible to (someone) for (something) 為某事對某人負責

 

He is responsible to me for his actions in the work place.

他在工作場所的一切行為,要對我負責。

 

l   be ashamed of 以~為恥

 

You should be ashamed of what you said to me last night.

你應該對你昨晚跟我說的話,感到可恥。

 

l   be interested in 對~感興趣

 

My child is interested in the new TV show.

我孩子對這新的電視節目感興趣。

 

l   be surprised at 對~感到訝異

 

The local residents were surprised at the tornado that swept across the town last night.

昨晚一道龍捲風橫掃過市區,當地居民對此感到訝異。

 

l   be content with 對~感到滿足

 

今天分享的俗諺,如果要特別表明對何事感到滿足,可以利用這個形容詞句型,改寫如下:

 

Happy is he who is content with what he’s got in life.

對人生所擁有的一切感到滿足,就是快樂。

 


 

 

 

「更多英文學習:QQ English

 

 

(特色照片取自:http://davisdialogues.blogspot.tw/2011_10_01_archive.html如果有不妥之處請來信通知,我們會盡快處理

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    gotutorenglish 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()