705390_641122119256515_780229219_o

明天就是228連假,大家有什麼計畫呢?

這樣的好天氣,是不是應該要出去走走呢?

你知道怎麼用英文跟朋友討論你的計畫嗎?

有不會講的都可以拿出來考考小編(磨拳)!


 

問:What’s your plan for the weekend/holiday?
(你這週末/假日有什麼計畫呢?)

答:
1) I want to chill out at home.
(我想在家休息)


2) I will go on a trip to ______.
(我會去_____旅行)


3) I am planning on visiting Sanzhi to see cherry blossoms.
(我打算去三芝看櫻花)


4) I want to visit a friend in Taipei.
(我想去拜訪一個台北的朋友)


5) I invited friends over to my place for a BBQ party.
(我邀請了朋友們來我家烤肉)


6) I want to spend some time with my kids.
(我想跟孩子們相處)


7) I won’t go anywhere, I have to work.
(我哪裡都不能去,我需要工作)


8) It’s not planned yet.

(還沒有計畫)


 

【線上學英文】

「更多英文學習:QQ English

arrow
arrow

    gotutorenglish 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()